از سینمای مستند

یادداشتهایی درباره سینمای مستند

فهرست پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما در دهه هشتاد در حوزه مستند

1-       بررسی ذهنیت فیلمساز در فیلم مستند با تاکید بر ویژگی­های سبکی مستند "تهران انار ندارد"، "راجر و من"، "آبی وحشی دور دست"؛ آرش گودرزی؛ 1389

2-      کانون­های مالی مستندسازی در ایران، سیاست­گزاری­ها و تنگناها؛ حمید امامی؛ 1383

3-      ساختارشناسی فیلم مستند آرشیوی؛ علی غمخوار؛ 1389

4-      ساختارشناسی مستند ورزشی با مطالعه موردی درباره فیلم­های مستند "المپیا" و "قهرمانی"؛ محمدحسین صباحی؛ 1388

5-      آسیب­شناسی گفتارمتن در مستندهای تلویزیونی ایران با رویکرد به تولیدات مستند در مراکز استان­ها در سال­های 1387-1385؛ وحیده طاهری؛ 1388

6-      درآمدی بر مستندنمایی؛ مهدی عزتی چهارقلعه؛ 1388

7-      درام مستند، نمایش یا واقعیت با نگاهی به مجموعه تلویزیونی "راه رفتن با هیولا" تولید "BBC"؛ محمدحسین مهدویان؛ 1388

8-      بررسی قابلیت­های فیلم مستند در آموزش کودکان رده سنی 5-3 سال؛ سمیه مالکی؛ 1388

9-      بررسی وجوه زیبایی­شناسی و ساختاری فیلم مستند شخصیت­نگار در ایران (مقایسه تطبیقی فیلم­های مستند شخصیت­نگار "خسرو سینایی" و "الیور استون")؛ امید خالقی طبری؛  1387

10-   نقش تدوین در فیلم مستند؛ علی عروجی؛ 1384

11-   بررسی آثار استاد "محمدرضا اصلانی" با نگاهی زیبایی­شناختی به دو قسمت از مجموعه "منطق­الطیر" به روایت محمدرضا اصلانی؛ میثم حلاجان؛ 1386

12-   موانع بین­المللی شدن فیلم­سازی مستند در ایران؛ امیر طیبی؛ 1387

شیوه­های بازسازی در تولید فیلم مستند؛ علی­محمد کاظمی­فرد؛

13-   بررسی تمهیدات ساختاری در مستند علمی؛ هادی بهزادی؛ 1386

14-   بررسی ویژگی­های زیبایی­شناسی مستندهای شکل­گرای غیرکلامی با مطالعه موردی آثار "رجیو گادفری" و "ران فرایک"؛ علی­اکبر کاظمی؛ 1386

15-   بررسی زیبایی­شناسی شکل در فیلم­های مستند جنگی ایران با تاکید بر مجموعه مستند "روایت فتح"؛ احمد ذات­اصغر؛ 1386

16-   تاثیر نوع نگاه کارگردان به موضوع در ساختار محتوایی یک مستند تلویزیونی با مطالعه موردی مستند تلویزیونی "مهاجران"؛ مریم هاشمیان؛ 1386

17-   پژوهش برنامه­ای در خصوص بهره­وری بیشتر از گیاهان دارویی با نگرش اقتصادی؛ مژگان آرین­فر؛ 1382

18-   بررسی شخصیت­پردازی و شخصیت در فیلم­های مستند انسان­محور؛ میرحسین ثروتمند؛ 1385

19-   بررسی سه فیلم مستند ایرانی "تخت­جمشید، تپه­های مارلیک، تپه­های قیطریه"؛ محمود عبداللهی؛ 1384

20-   ساختارشناسی مستند معماری ایران با نگاه به سه اثر برتر این نوع مستند؛ احمد سلیم­موفق؛ 1384

21-   ساختارشناسی برنامه­های مستند تلویزیون با رویکرد رضایت­مندی مخاطب از آن­ها در حوزه کاهش آلودگی هوا با مطالعه موردی آثار هوایی تازه، تهران...در یک نگاه و آلودگی هوای ژاپن؛ حسن قصابان؛ 1384

22-   نقش حرکت دوربین در مستند برای تلویزیون با بررسی نمونه­ای "باراکا"؛ اصغر خان­محمدی؛ 1384

23-   نقش موسیقی در سیرتحول سینمای مستند؛ محمدرضا ربیعی؛ 1384

24-   بررسی تعامل ارزش­های زیبایی­شناسانه صوت و تصویر در آثار سینمای مستند (سینما و تلویزیون)؛ فرهاد مختاری؛ 1384

25-   روایت فتح و قابلیت­های مستندسازی دفاع مقدس در تلویزیون در فاصله سال­های 1386- 1359؛ حمیدرضا حسینی­آشتیانی؛ 1383

26-   بررسی نگرش­ها و دیدگاه­های شهید آوینی در خصوص رسانه­های تصویری (سینما و تلویزیون)؛ محمدحسین حسنخانی؛ 1382

27-   نگاهی به تعزیه در ایران و آذربایجان؛ پناه نجف­زاده؛ 1382

28-   بررسی مستندهای ساخته­شده درباره زرتشتیان ایران (با تاکید بر قوم­نگاری)؛ محسن غفوری ابرقویی؛ 1382

29-   نقش تلویزیون در اهمیت اقتصادی گیاه شیرین­بیان؛ سیدعلی حمیدی؛ 1382

30-   ساختارشناسی برنامه­های مستند خبری ومستند گزارشی در تلویزیون ایران؛ پریسا ممتحنی؛ 1382

31-   عناصر اساسی مورد توجه تهیه­کننده در تولید برنامه­های علمی-آموزشی (با نگاه به شبکه 4 سیما در سال 1379) علیرضا توحیدی؛ 1381

32-   بررسی جایگاه تهیه­کننده در تولید فیلم­های مستند تاریخ معماری ایران در تلویزیون ایران؛ محمدحسین ایران­نژاد؛ 1381

33-   مفهوم و ویژگی­های فیلم مستند طبیعت­گرا (شاعرانه) با توجه به شاخصه­ها و عناصر سازنده فیلم الموت؛ محمدتقی ذوالقدر؛ 1381

34-     بررسی مستند گزارشی در تلویزیون با نگاه به برنامه "در شهر" شبکه پنجم سیما؛ افسانه خلیلی؛ 1381

35-   ارزیابی برنامه­های مستند شبکه 4 سیمای ج.ا.ا؛ صادق برقی خضرلو؛ 1381

36-   ساختار شناسی برنامه­های مستند تلویزیون در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر؛ سعید غفاری؛ 1381

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 11 مرداد1390ساعت 21  توسط احسان راطبی  |